Příkladová studie: Podpora řízení jakosti – Rozhodný zásah zlepšuje výrobní problém
Výzva
Přední výrobce automobilů v automobilovém průmyslu, který používal kožené sedačky vyrobené dodavatelem v kontinentální Evropě, měl problémy s výrobou kvůli nedostatečné nabídce pro splnění plánů výroby.
Problém začal, když OEM po nepřetržitém spolehlivém zásobování upravil design sedadel tak, aby obsahoval nový perforovaný panel.
Objednávka sedadel s perforovaným panelem způsobila výrazné snížení výkonu od dodavatele sedadel.
Kvůli cestovním omezením COVID-19 nebyl nikdo schopen cestovat od OEM do dodavatelské země, proto byla společnost G&P s vysoce vyškolenými auditory kvality na místě požádána, aby navštívila dodavatele, aby prošetřila příčinu, proč se nedařilo
obnovit výrobní rychlost a navrhnout trvalé opatření.
Šetření odhalilo, že perforované opěradla sedadel se během fáze roztahování montážního procesu trhala. Důvodem byly vady kůže způsobené jizvami po kousnutí klíšťaty, což způsobilo zpoždění výroby a vyšší výrobní náklady dodavatele.
Řešení
Společnost G&P byla jmenována na základě projektu, aby poskytla vynikající podporu řízení kvality v podobě zkušeného auditora kvality v krátké době (do pěti dnů od dotazu).
Během dvou dnů G&P vyšetřovala příčinu nedokonalostí a výsledky zprávy byly doručeny do 24 hodin od návštěvy místa.
G&P doporučila návrh umožňující dodavateli získat zpět pozdní dodávky.
Bylo zavedeno prověřování kůže, aby se zjistily jakékoli nedokonalosti kůže před procesem perforace, a odstranily se vadné kůže před dalším krokem výroby a tedy dalšími zbytečnými náklady.
Výsledek
Veškerá kůže, která opustila dodavatele, byla použitelná pro výrobu sedaček a tento rychlý obrat v implementaci řešení vrátil výrobu k předchozím výsledkům.
Výsledkem bylo také menší náklady na manipulaci, přepravu a skladování,které způsobily nedokonalé kůže. Rozhodný zásah společnosti G&P vedl ke zlepšení kvality a efektivity dodavatele a k žádnému dalšímu narušení nebo nákladům na OEM.
Díky snaze společnosti G&P měl výrobce OEM důvěru v to, že sedadla, která jsou dodávána, mají specifikovanou kvalitu a splňují potřeby výroby hotových vozidel.
Stejně jako u všech zákazníků byl personál společnosti G&P hladce integrován do operací klienta a úzce spolupracoval s dodavatelem a výrobcem OEM při hledání vzájemně výhodného řešení výrobního problému.
Díky efektivnímu a důkladnému vynikajícímu poskytování služeb klientovi vedl jednorázový projekt k zapojení společnosti G&P do provádění všech auditů kvality dodavatelů OEM v libovolném místě po celém světě.
Byl to příklad toho, jak oceňovaný Quality Excellence Model společnosti G&P byl přínosem pro všechny v dodavatelském řetězci a vrátil se k hlavní příčině zlepšení kvality, efektivity a nákladů.